Ekologija medija

Ideja nužnosti medijske pismenosti uglavnom je prihvaćena kako u svijetu tako i u regiji jugoistočne Europe. To je činjenica koju treba pozdraviti. Korak dalje, koji predstoji medijski osviještenom segmentu intelektualne zajednice – razvijanje je ekologije medija, svijesti o potrebi kritičkog sučeljavanja s posljedicama medijskog kontaminiranja moralne, pravne, estetske i drugih dimenzija suvremene nam zbilje.

U svijetu smo za koji se ne može reći da na njegovim sustavima medijskog posredovanja (televizijama,portalima, u novinama...) ne rade medijski pismeni ljudi. Problem je međutim što u rezultatu njihova rada imamo sve više sadržaja koji etički, estetički, misaono, jezično, logički... padaju ispod razine kvalitetne, čovjeku potrebne, očekivane – komunikacije.

Ekologija medija disciplina je koja kritički analizira medijske koncepte i strategije, valorizira pristupe i inzistira na eliminiranju pretpostavki proizvodnje medijskih problematičnih sadržaja. Dakako riječ je o disciplini koja je svjesna dugotrajnosti procesa teorijskog, a onda i praktičnog djelovanja na medije, danas u potpunosti usklađene prema zakonitostima proizvodnje profita.

Povećana gledanost, slušanost odnosno čitanost postizala se uvijek, a i danas se postiže, nažalost, uglavnom spuštanjem razine komuniciranja. Podilaženjem publici otvaraju se vrata nekvaliteti, govoru mržnje, manipuliranju publikama (u ime korporacijskih, političkih, pravničkih, vojnih ili religijskih hijerarhija).

Ekologija medija već svojim imenom sugerira orijentiranost prema borbi za čišće medije. Potreba za pristupima ove discipline naročito dolazi do izražaja danas kada govor mržnje, lažne vijesti, skriveno propagiranje i nesloboda medija – osvajaju sve medije svijeta.

U tom smislu, recimo to slikovito, ekologija medija je važnija od ekologije same jer se smeće prvo 'priređuje' u ljudskim glavama da bi nakon toga u fizičkom obliku – kontaminiralo okoliš.

Stoga smatramo da treba započeti dugotrajnu ali nužnu, tešku ali nezaobilaznu, teorijsku i praktičnu – borbu za razvijanje svijesti o nužnosti ekološke dimenzije u pristupima medijskim posredovanjima, odnosno medijima.

 
 
 
 

Free Joomla! template by L.THEME