22.-24. 10. 2025. Ul. Grada Vukovara 68. Zagreb
Centar za filozofiju medija
Sekcija za FM Hrvatskog filozofskog društva
Poslovno veleučilište Zagreb
Institut za medije JI Europe
SRIJEDA, 22. 10. 2025.
FILOZOFIJA MEDIJA KAO FILOZOFIJA OSLOBAĐANJA
Kritičko promišljanje medija – filozofijsko je promišljanje sustava posredovanja (koji je u temeljima postojanja svijeta u kojemu jesmo). Vjekovna težnja filozofije da širi prostore ljudske slobode, danas uvelike ovisi o slobodi sustava posredovanja. Nema naime oslobađanja bez samosvjesnog odnosa prema sustavu medija. Oslobađanje, a ne sloboda, cilj je filozofije svjesne da sloboda nije stanje u koje se dolazi, nije utopijsko mjesto ili utopijska politička ideja.
Petnaesti simpozij Filozofije medija i srodnih disciplina posvećen je refleksijama o svakom pa i najmanjem pokušaju oslobađanja suvremenog čovjeka u svim područjima njegova djelovanja. U tom kontekstu kao područja interakcije vidimo teorije umjetnosti, komunikologiju, teologiju, sociologiju, politologiju, antropologiju, etnologiju, kao i druge znanosti i znanstvene discipline.
Predložene teme samo su sugestije i okviri unutar kojih se organizatorima simpozija čini da je važno pisati i raspravljati:
Komunikologija – ideje i doprinosi / Refleksija (pojedinih) umjetničkih koncepata kao projekata oslobađanja / Emancipatorski karakter kritičkog, etičkog i/ili stvaralačkog čina / Oslobađanje edukacijom / Ljudska sloboda i religijske zajednice / Teologija mišljenja i praksa oslobađajućega čina / Političke dimenzije suvremenih (ne)sloboda / Etnos, rasa, vjera, nacija i narod u suvremenim medijskim konceptima
ČETVRTAK, 23 . 10.
MARKETING, KOMUNICIRANJE I NOVINARSTVO – SVRHA I CILJEVI
Smisao javnosti, međusobnog komuniciranja i umijeće novinarstva bez manipulacija, teme su danas, možda aktualnije nego ikad. Masovni mediji, društvene mreže i komunikacija između ljudi, ali i institucija, vlasti i javnosti, između naroda i nacija, zapravo u sebi nose i neka ključna rješenja za dio gorućih problema. Trgovinski odnosi i marketinško djelovanje sve su više isprepleteni u globalnom svijetu s potrebom preispitivanja, dubljeg promišljanja i šire perspektive u nadolazećim promjenama temelja i načina života i poslovanja.
Etička pitanja, od poslovnih običaja i ponašanja do marketinških kampanji i suvremenog novinarstva, kao da se sve više zanemaruju, premda jača i razumijevanje kako će upravo etika biti nužni instrument zadržavanja ljudskosti, tolerancije i pravednosti u komuniciranju, ali i svim područjima djelovanja lokalnih, regionalnih i globalnih zajednica. Što se još može dogoditi kada nezaustavljivi i dijelom nepredvidljivi utjecaj umjetne inteligencije pokaže sve svoje potencijale?
Kolegiji i studiji Poslovnog veleučilišta Zagreb imaju svoju obrazovnu i komunikacijsko-marketinšku funkciju u svemu tomu, te je potrebno da i njegovi profesori i studenti, zajedno s drugim stručnjacima i znanstvenicima, svojim izlaganjima i radovima pridonesu općim tematskim zamislima Simpozija.
Odnosi s javnošću i strateško komuniciranje / Publika masovnih medija / Svrha i ciljevi marketinga / Etika i marketing / Metrika i marketinške kampanje / Krizno komuniciranje / Umjetna inteligencija i marketing / Umjetna inteligencija i novinarstvo / Ekonomija pažnje / Povjerenje u medije i fact-checking / Korisničke preferencije / Lokalno novinarstvo / Financiranje medija / Mediji i ljudska prava, sloboda izražavanja
PETAK, 24. 10.
FILOZOFIJA, MEDIJI I RAT
Aktualna zbivanja na Bliskom istoku aktualizirala su propitivanja mogućnosti, značenja i uloge filozofijskih pristupa u razumijevanju terorizma, agresija, ratova, političkih i nacionalnih sloboda, utjecaja religijskih nauka na političke stavove, te posebno uloge globalnih medija i društvenih mreža na oblikovanja političke i kulturne javnosti.
Nezaobilazna je uloga masovnih, digitalnih, mobilnih medija i umjetnom inteligencijom oblikovanih novih mogućnosti medijskog, i zavođenja ali i osvješćivanja. Utoliko su danas i Bliski istok i Ukrajina poprište ne samo propitivanja novih oružja nego i novih medija, medijskih pristupa, kao i teorija medija.
Palestina/Izrael i medijski rat / Uloga društvenih mreža i/ili umjetne inteligencije u suvremenim agresijama/ratovima / Medijska borba za bolju prošlost / Dvostruki standardi u medijskim pristupima Ukrajini i Palestini / Ratovi i migracije / Teologije i ideologije / Komuniciranje i stereotipi