Kad pogledate CNN, Fox News, Paramount, Disney, Sony, Marvel, DreamWorks i BlackRock, vidite različite logotipe, boje i slogane. Na papiru – konkurencija. U stvarnosti – orkestar koji svira istu melodiju, samo u različitim tonalitetima.
Na dirigentskom podiju stoje imena koja sama po sebi prodaju ulaznice: David Zaslav (Warner Bros. Discovery, CNN), Shari Redstone (Paramount, BET), Bob Iger (Disney), Tom Rothman (Sony Pictures), Stan Lee (Marvel), Jeffrey Katzenberg, Steven Spielberg, David Geffen (DreamWorks) i Larry Fink (BlackRock). Svi dijele “odabrano” porijeklo i, bez obzira na industriju, političku liniju ili marketinšku boju, dijele i nepokolebljivu sklonost podršci izraelskom narativu.
CNN i Fox News su, barem prema vlastitom samorazumijevanju, svjetlosnim godinama udaljeni po ideologiji. Ali, kad tema postane Izrael, ta udaljenost nestaje i pretvara se u čvrst zagrljaj. CNN to servira kroz jezik „uravnoteženog“ izvještavanja, dok Fox News bira otvorenu, konzervativnu apologetiku – ali iz istih izvora, sa istim izraelskim portparolima i istim kadrovima dima iznad Gaze. Razlika? CNN će u kadar ubaciti i dvije suze Palestinca, Fox neće ni to.
U Hollywoodu, Spielberg, Katzenberg i Geffen pretvorili su DreamWorks u tvornicu narativa koji se lako stapaju s idejom da je svijet podijeljen na heroje i neprijatelje – crno-bijeli moralni teatar savršen za politički marketing. Iger, Rothman i Zaslav upravljaju franšizama koje su kulturni kisik Zapada, a Stan Lee je, iako strip-legenda, u Marvelov univerzum upakovao jednostavne moralne mape gdje „dobro“ i „zlo“ nikad ne traže previše nijansi.
A onda, iza kulisa, Larry Fink i BlackRock drže daljinski upravljač za svijet kapitala. Sa desetinama biliona dolara imovine pod upravljanjem, Fink ne oblikuje samo tržišta – on posredno oblikuje i medijske narative, investicije i političke odluke koje se vrlo često savršeno poklapaju s izraelskim strateškim interesima.
Kad sve to stavite na istu mapu, dobijete nešto što izgleda manje kao „slobodno tržište ideja“, a više kao korporativni “kibuc” globalnog narativa – gdje se vijesti, filmovi, franšize i finansijski tokovi uzgajaju u istom stakleniku, pod istim svjetlom i po istom priručniku za zalijevanje.
I zato, bez obzira gledate li CNN ili Fox, Disneyjev Marvel ili Sonyjev blockbuster, Paramountov streaming ili DreamWorksovu animaciju – uvijek dobijete isti podnaslov, čak i kad ga ne vidite: „Izraelski pogled na svijet“.
E.B. Neretljak